zaterdag 9 augustus 2008

Verbod bellen op de fiets

Verkeersofficier Koos Spee wil verbod voor bellen op de fiets Den Haag - Als het aan landelijk verkeersofficier Koos Spee ligt, zullen bellende fietsers binnenkort op de bon gaan. Volgens Spee vrijdag in het AD krijgt het Bureau Verkeershandhaving van het Openbaar Ministerie (OM) steeds vaker klachten van automobilisten over fietsers die al bellende voor levensgevaarlijke verkeerssituaties zorgen.
Karel Karel van Loenen is van huis uit beroepsfietser:
"zijn ze nou helemaal gek geworden. Als ik met zo een gangetje van 50 bergafwaarts door de duinen fiets en ik zie daar zo een gezinnetje op de fiets midden op het fietspad, dan bel ik effe. Kan toch moeilijk gaan schelden of zo! Niet bellen veroorzaakt agresie. Straks mag ik ook niet me hand uit stekuh, of omkijkuh! Nou , ik blijf gewoon bellen. "Dan ben ik maar een belhamel!!

Geen opmerkingen: