vrijdag 2 februari 2007

De eerste dag van de rest van mijn leven

Na 50 jaar oorverdovende stilte is er vanaf vandaag StamPij! StamPij is de weblog van Erik Stam die vandaag de magische grens van 50 jaar heeft bereikt. Een grens die moeiteloos wordt gepasseerd om in een volledig nieuwe fase aan te komen. Een fase van bulderend verbaal geweld. Pure krachtpatserij en een mateloze gedrevenheid om eens flink StamPij te maken. Paarse krokodillen, bureaucraten, politici, (top)managers, energiegiganten, telecomreuzen en zorgmaffia zullen vanaf vandaag geconfronteerd worden met een dagelijks portie Stampij. Iedereen wordt vriendelijk uitgenodigd om deze Stampij kracht bij te zetten. Reageer en laat het stormen!!

9 opmerkingen:

fan the woman zei

Lieve Erik,
Hoe is 't mogelijk dat ik als jouw stille aanbidster de maagdelijkheid van jouw logje mag penetreren. Come je de komende 50 jaar nu eens lekker out? Brood is Dood, dus PAK DIE PLEK! Neem je toeter en blaas er lekker op los. Wenn will we meet? Ga die Bühne es op Alte Rüker...Je mag niet springen hoor, laat het best bewaarde geheim van Monster maar los, Killer, Womanizer. We'll meet on the beach, See you at the Beach, till then Lots of Love from your Biggest Fan Ever, ahah, yeah, break my heart LuvU till the next comment...

Anoniem zei

Lieve erik
Kan me nog de eerste keer herinneren dat ik ontdekte dat jij als stil water mij jouw diepere grond liet horen. Weet dat als jouw ¨pen¨ te keer gaat je maar beter dekking kan gaan zoeken.
Maak dus op deze site STAMPIJ.
Gefeliciteerd met je 50ste.
Carolien

Anoniem zei

He Gozer,

Vijftig jaar mozeskriebel dat is een halve eeuw. Goed he dat ik dat al mijn thc in mijn lijv wel weet. Blijv vooral van van mijn en al die andere carakters van die lange en die cleine zijn niet zo goed als ik zij de gek. Pas goed op je zelluf en ik ga je vaker in deze log (rare naam overigens) bezoeken wil wel anoni nog wat bleiven. Groet Koos.

Anoniem zei

Hoi Erik,

Leuk deze Log, dit is echt wat voor jou. We zijn van plan deze vaak te bezoeken en daar waar nodig van commentaar te voorzien. Jou kennende gaat deze log toonaangevend worden in logland, wat zeg ik in Nederland, Europa en de rest van de Wereld. Voordat je het weet wordt je benaderd door reclamebureau's en nieuwsprogramma's. Iedereen wil de opinie van StamPij. Jammer dat het regeeraccoord op een haar na klaar is. Maar blijf vandaag bereikbaar, je weet nooit of Wijfels je nog belt.

Gefeliciteerd met je 50e verjaardag en nog heel vele jaren.

Liefs Hans, Marlies, Julian, Mick en Merel.

Anoniem zei

:-)
3Februari 2007, Ik ben nu al 11 jaar, jij bent een stuk ouder nl 50 jaar. Als ik 50 ben dan ben jij 89.
haha haha :-)

nelleke zei

Hi die Erik,
Rai kan natuurlijk niet ontbreken op jouw weblog. Vandaag begint de rest van jouw leven! Haal er alles uit wat er in zit. Nelleke zegt altijd :het is zo als het is! Rai maakt voegt daaraan toe: en het gaat zo als het gaat! Op het eerste gezicht dooddoeners maar ze betekenen meer dan je denkt. Als dit waar is kan je jouw toekomst niet beïnvloeden. Dus of je nu je klote of onwijs goed voelt de uitkomst is hetzelfde. Maar onderga je de toekomst met zo’n goed mogelijk gevoel en maak je er het beste van, leef je een stuk prettiger!
Bijvoorbeeld: morgen zit alles tegen en je voelt je depri wordt wat gaaf dat ik werk en een bijdrage kan leveren aan het welzijn van andere mensen! De dag blijft het zelfde maar je beleeft hem wel anders.
Iets negatiever: Kut, morgen wordt ik ontslagen wordt dan: morgen krijg ik gelukkig de omstandigheid om naar wat anders uit te zien en mijn horizon te verbreden. Begrijp me goed je kan niet alles positivo benaderen maar wel proberen.
Wij zijn trots op je Erik dat je met je enerverende leven (positief benaderd) er probeert uit te halen wat er in zit.
Bijvoorbeeld met Tim naar Rome gaan! Geweldig!


Hoi lieve Erik,

Je talenten zijn nog niet genoemd als echtgenoot, vader, multi-talent toneelspelen, scetches in elkaar zetten, de Bie nadoen(je bent het bijna!!!!) en je feilloze doch scherpe stukjes die je zo inelkaar zet. Over de politiek, grappige anekdotes, van alles weet je wel een creatief leuk verhaal te schrijven en te verfilmen.
Ook je talent als beroemd salsa danser heb ik een jaar met je mogen delen.
En ook nog je ongekende talenten, toen je bij ons in de familie Metz kwam (wij waren gewend om alles zelf te behangen verven verbouwen), was dat voor jou een hele schok. Maar al gauw kwam de ware self made man te voorschijn en draai je je hand er niet meer voor om. Ware kunststukken werden ontworpen, kamers veranderd en kinderkamers vertimmerd en geverfd. Altijd kunnen we een beroep op je doen en ook in Formentera is je handige hand in alles terug te vinden.
Erik vandaag begint de rest van je leven, maar als je zo terug kijkt heb je dr al heel wat van gemaakt. Gewoon lekker doorgaan dus. Liefs beso Nelleke

Anoniem zei

Mijn ouders pasten vaak op en mijn vader,opa vis, hield er van om de jongens sprookjes te vertellen. Hans en grietje, roodkapje en de reus die kindertjes opat. Mijn ouders waren er en waarschijnlijk was mijn moeder een beetje aan het kokkerellen. Toen ik thuis kwam kwam Erik(3 JAAR)me tegemoet en zei : "Wat ruik ik?" Toen zei Erik heel gevat, mensenvlees . Dat zei de reus toch ook altijd. Ik ruik mensen vlees.

Wat zaten aan tafel, Jan 7 jaar denk ik en Erik 5 jaar. Erik had een heel verhaal een ongewoon lang verhaal. Op een gegeven moment zegt Jan met een lachend gezicht: "wat zit die kleine lekker te klessen he".

Zomaarwat kleine herinneringen.
Pa en Ma

malou zei

Lieve Erik!
Wat kan ik zeggen over mijn oud(ste) oom? Ik kan je vertellen dat toen ik klein was (wat in mijn geval gelukkig nog niet zo heel lang geleden is) ik je altijd heel erg grappig vond, vol hilarische ideeën. Ik twijfelde weleens of je dit alleen deed bij kinderen, daarom ben ik een keer stiekem in de obrechtstraat naar boven geklommen om je te bespioneren in je natuurlijke habitat, onder mede-volwassenen! Tot mijn verbazing was je, ondanks een stil water, ook daar iemand met humoristische, scherpzinnige gronden! Geweldig docu-soap hebben we voor Nelleke en Rai gemaakt toen ze hun 12.5 jarig jubileum vierden. Toen ik ook tot de volwassenen-club ging behoren, op mijn achttiende verjaardag, maakte je voor mij een video met alle fragmenten ‘tot nu toe’, verwerkt in een spoorloos documantaire. Hier ligt je talent. Op onvergetelijke momenten in iemands leven geef jij diegene een vereeuwiging mee op bewegend beeld, in een stijl die zo kenmerkend is voor jou. De twee keer dat ik in Amsterdam verhuisde hoefde ik niet eens te bellen, Erik de sjouwer, schilder en behanger stond alweer voor de deur! Natuurlijk wil ik je feliciteren met je 50ste verjaardag, maar nog veel belangrijker vind ik het dat je al 50 jaar zo’n geweldige kerel bent, voor je vrienden, familie en gezin! Kus Malou

Anoniem zei

Fantastische site eric,
50 jaar en nog steeds jong.
Onze jongens zijn gelukkig ook nog steeds jong en daarom hopen we dat we elkaar nog vaak zullen zien.
Van Harte dus,

A & N