zondag 25 februari 2007

Centenkwestie

Afgelopen week 2 berichten in de krant.
Topman (hoezo topman) Jan Bennink van Numico krijgt een beloning die kan oplopen tot 14 miljoen euro! En dat komt omdat, volgens een woorvoerder van het bedrijf, de meeste doelen zijn behaald. Hij heeft namelijk het bedrijf van de ondergang gered. En dat mag wel even beloond worden, zeg! Ik heb bewondering voor deze man. Hij heeft lef. Voor een bedankje, daar koop je niks voor, maar voor 14 miljoen wel.
Gewoon schaamteloos accepteren. Wat moet je anders. Het is tenslotte marktconform en in het buitenland doen ze het toch zo. Lekker puh.
Zou deze meneer Bennink ook de krant lezen? Misschien wel in zijn maxi guzzi (of hoe heet zoiets).
Het ander bericht ging over ziekenhuizen die kankerpatienten goedkope geneesmiddelen geven. Ze hebben niet de beste medicijnen gehad waarop ze medisch gezien recht hadden. Ook hier draait het om geld. Maar ach, bedrijven redden mag beloond worden, maar levens redden????
Mensen die dood gaan, daar koop je toch niets voor...
Mijnheer Bennink, ik wens u veel gezondheid toe, graai maar lekker. En misschien moeten jij en ik, als consument, dit soort bedrijven maar eens boycotten. Niks meer uit een potje kopen!
Bedrijven hebben dan wel het grote geld; consumenten hebben de macht!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Armanipak, Guccischoenen, Moto Gucci bedoel je zeker. Staan jou ook vast heel goed. Die 14 miljoen die schenkt hij heus wel aan Unicef. Jij was zelfs met Maxima op vakantie. Nee,dat kostte geen kleinigheid, dat wintersportpak van jou! Die Numicoosche man is heel betrokken bij mensen, hij heeft zich al jaren bemoeid met babyvoeding. Ik vind het zo klein dat je dit die man niet gunt, dat is toch in verhouding, dat bedrag staat in relatie tot het risico wat hij draagt, hij kan zich geen zieke babietjes veroorloven. Nee Eer, als je nou zei: ik schenk mijn 13e maand aan het Rode Kruis en je daagt hem uit hetzelfde te doen, dan ben je weer mijn Killer dan laat je echt IETS zien. Dan kan de kwaliteit van die medicijntjes ook weer omhoog. Twee vliegen in één klap, als je dat tenminste niet te gewelddadig vindt...

Anoniem zei

Mozeskriebel wat een moeilijke taal zeg!!! Geef mij maar een joint en ik zet effe een goede oude lp van de deuren op!! Zeg lange snor ga eens normaal lullen!!! grt Koos namens de stichting Moorkop!!