dinsdag 24 augustus 2010

Nationale Mental Coach Wim de Bie

Fraude voor alle senioren (De truc met de boekenbon is een van de laatste pogingen tot het oplichten van 70-plussers.) Aan de deur - Dag mevrouw, wij zijn van de Stichting Fraudebevordering Senioren en wij vragen ouderen, zoals u, of u wel eens te maken hebt gehad met fraude? - Eh… fraude… niet dat ik weet. - Ai! Geen fraude, zegt u. Da’s niet zo best. Terwijl veel van uw leeftijdgenoten hebben te maken met frauduleuze handelingen. Nu zorgen wij ervoor dat alle ouderen meer betrokken raken bij de maatschappij - die behoorlijk verhardt zoals u weet - en wij willen graag al uw leeftijdgenoten in staat stellen met fraude kennis te maken. - En wat moet ik dan doen, ik ben niet zo goed ter been, ziet u. - Maar u hoeft helemaal niets te doen, mevrouwtje. Als u mij hier aan de deur een briefje van 50 euro ter hand stelt, is alles geregeld. U hoort er dan helemaal bij en u bent automatisch lid geworden van de Stichting Fraudebevordering Senioren. - Ja ja, klinkt goed. Ik ga even geld halen, maar dat duurt even met dit looprek, begrijpt u? - Maar dan lopen wij toch even met u mee? Wim de Bie

Geen opmerkingen: