vrijdag 20 november 2009

Heeft Akkermans gezichtsverlies geleden?

Den Haag, 19 nov. Akkermans heeft door zijn flirt met de baan van eerste president van de Europese Unie aan gezag verloren vind politiek Den Haag en de media. D66-leider Alexander Pechtold vindt dat Akkermans aan gezag heeft ingeboet. Voor PVV-leider Geert Wilders is Akkermans nu „aangeschoten wild”. . Ook GroenLinks-leider Femke Halsema ziet een geloofwaardigheidsprobleem voor Akkermans. Ze vindt dat Akkermans onhandig is omgegaan omdat steeds onduidelijk bleef of hij nu wel of niet kandidaat was. Voor de VVD komt Akkermans niet sterker terug naar Nederland. „Je wordt er nooit beter van als je lonkt naar een andere baan.” Stampij ging langs bij Prof. Dr. Ing. P. Akkermans en vroeg hem om commentaar naar aanleiding van zijn uitspraken eerder in Stampij. Akkermans:"Het feit dat ik genoemd ben betekent nog niet dat ik gevraagd ben. En als ik gevraagd zou zijn zou ik niet genoemd kunnen worden. Al deze commotie begrijp ik ook niet. Door mijn jarenlange ervaring ,eerst al gewoon lid, later meestentijds als voorzitter, van de meest uiteenlopende stichtingen en besturen, fondsen , jury's en colleges, heb ik als geen andere Macher weet van elke geleding binnen onze samenleving. Ik wil verder niets loslaten over mijn mogelijke ambities voor een post . Alles is nog in bespreking en het Nederlandse belang is volgens mij niet gediend bij publieke discussies.

Geen opmerkingen: