dinsdag 12 februari 2008

Belastingen

(ingestuurd door J.Stam te Z.) Deze week liep ik bij het gemeentehuis in Eindhoven waar de Nederlandse driekleur vrolijk wapperde. Toen zag ik dat een Amerikaanse toerist in alle ernst naar die vlag stond te staren. Tot hij mij vroeg wat nu eigenlijk de betekenis was van de kleuren rood, wit en blauw. Ik zeg tegen hem, "dat heeft alles te maken met de belastingen in Nederland ". "Als we de belastingaangifte in de bus krijgen, worden wij rood van woede". "Als we vervolgens het te betalen bedrag lezen, Trekken we wit weg", " Om ons dan ook nog een keer blauw te betalen" De Amerikaan knikte begripvol en antwoordde, "Bij ons is dat precies hetzelfde, alleen zien wij er nog sterretjes bij".

1 opmerking:

Anoniem zei

Begrijp je dan ook de Haagse tweekleur?
Groen van misselijkheid als ik ADO zie prutsen, geel van ellende als ik zie waar onze gemeentecenten heenstromen. Je groen en geel ergeren!